سقوط پنج پله ای ایران در میان خودروسازان جهان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 1 فروردين 1392
بازدید : 428
نویسنده : علیرضا

در حالی که رقابت در میان خودروسازان جهان محدود به کیفیت خودروها نشده و همزمان با کیفیت به خصوص در بحث کمیت نیز تلاش میکنند و در زمانی که صنایع بزرگ جهان به دلیل رکود اقتصادی نیازمند فتح بازارهای جهانی هستند، اخیرا بزرگترین سازندگان خودروی جهانی مشخص شده اند. در این میان رتبه ایران در میان خودروسازان جهان شاهد سقوطی چشم گیر است.

در حالی که رقابت در میان خودروسازان جهان محدود به کیفییت خودروها نشده و همزمان با کیفیت به خصوص در بحث کمیت نیز تلاش میکنند و در زمانی که صنایع بزرگ جهان به دلیل رکود اقتصادی نیازمند فتح بازارهای جهانی هستند، اخیرا بزرگترین سازندگان خودروی جهانی مشخص شده اند.

به گزارش تابناک، چین برای چهارمین سال پیاپی در صدر غولهای خودروساز جهان قرار میگیرد. بنا بر آمار انجمن خودروسازان این کشور، در سال 2012 مجموع فروش خودروی چین از رقم 19.31 میلیون واحد گذشت تا با رشدی 4.33 درصدی نسبت به سال گذشته، چین همچنان غول فروش خودروساز جهان باشد.

از سویی میزان تولیدات چین نیز در سال 2012 به رقم 19.27 میلیون دستگاه رسیده است که نسبت به سال گذشته معادل 4.63 درصد رشد را نشان میدهد. به این ترتیب برای چهارمین سال پیاپی چین به عنوان غول صنایع خودرو ساز هم در بازار و هم در تولید خودرو باقی ماند.

در همین حال شرکت تویوتا موفق شد که بعد از یکسال، جنرال موتورز آمریکا را پشت سر بگذارد و فروش خود را نسبت به سال قبل افزایش داده تا در صدر رتبه بندی شرکتهای بزگ خودروسازی جهان قرار گیرد.

در حالی که اوایل سال جاری میلادی جنرال موتورز آمریکا اعلام کرده بود که رقم فروش سالیانه این شرکت به 9.29 میلیون دستگاه رسیده است، چندی پیش شرکت تویوتا موتورز اعلام کرده که برای سال 2012 رقم فروش محصولات این شرکت از 9.75 میلیون دستگاه عبور کرده است.

بر این اساس تویوتا موفق شده است که نام خود را به عنوان بزرگترین شرکت خودرو سازی جهان در سال 2012 به ثبت برساند. عنوانی که سال 2011 جنرال موتورز از تویوتا گرفته و از آن خود ساخته بود.

اما به دنیال این دو شرکت شرکت ولکس واگن آلمان که مجموعه شرکتهای ولکس واگن، پورشه و آئودی را در بر میگیرد، برای اولین بار در سال 2012 توانسته است رقم تولیدات و فروش خود را از 9 میلیون دستگاه بگذراند و بر این اساس با فروش معادل 9.09 میلیون دستگاه مکان سوم را در میان خودرو سازان جهان به خود اختصاص دهد.

سقوط پنج پله ای ایران در میان خودروسازان جهان

اما بر اساس آمار اعلامی انجمن جهانی خودروسازان، در حالی که به ترتیب کشورهای چین، آمریکا و ژاپن در صدر رتبه بندی تولیدات جهانی ایستاده اند، ایران در سال 2012 با پنج پله سقوط در مکان هجدهم در میان خودرو سازان جهان قرار گرفته است.

بر اساس این آمار، تولدات خودرو ایران در سال گذشته با کاهش 40 درصدی نسبت به سال گذشته به رقم 989 هزار و 110 دستگاه رسیده است که رتبه اول را در میان کاهش تولیدات به خود اختصاص داده است.

در این رتبه بندی کشورهای چین با بیش از 19 میلیون تولید، ایالات متحده با بیش از 10 میلیون و ژاپن نیز با بیش از 9 میلیون دستگاه تولید توانسته اند رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دهند.همچنین در این سال تولیدات جهانی خودرو با رشدی 5.3 درصدی مواجه شده است و به رقم 81 میلیون و 141 هزار و 209 دستگاه رسیده است.

سال گذشته ایران در میان خودروسازان جهان رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده بود که در سال 2012 با پنج پله سقوط به مکان هجدهم تبدیل شده است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام این وبلاگ وبلاگیست متفاوت، چون در آن از شیر مرغ تا جون آدمیزاد پیدا میشه. موضوع اصلی این وبلاگ sms و آهنگ و اخبارو فیلم و عکسه ولی موضوعات دیگه مثل vpnوساکس هم بعضی مواقع دیده میشه. ایشاالله خوشتون بیاد...فقط نظر یادتون نره در ضمن کپی کردن از مطالب این وبلاگ فقط با ذکر منبع مجازه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز دونی و آدرس mahdans.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com